Пропонує виконання інтерактивних вправ для відпрацювання навичок знаходження похідної за таблицею.
"Ніякі людські дослідження не можна назвати справжньою наукою, якщо вони не пройшли через математичні доведення" Леонардо да Вінчі
пʼятниця, 24 квітня 2020 р.
вівторок, 21 квітня 2020 р.
Задачі, що приводять до поняття похідної. Означення похідної
Мета: розглянути задачі, що приводять до поняття похідної; ознайомити учнів з поняттям похідної; похідною найпростіших функцій.
Мотивація навчальної діяльності.
Мотивація навчальної діяльності.
Предмет, який ми вивчаємо, має назву «Алгебра і початки аналізу». Тут йдеться про початки одного з розділів математики — математичного аналізу. Цей розділ об’єднує диференціальне й інтегральне числення. Диференціальне числення вивчає означення, властивості та застосування похідних функцій. (Процес знаходження похідної функції називають диференціюванням.) Інтегральне числення — це вивчення двох взаємопов’язаних понять — невизначеного інтеграла і визначеного інтеграла.
Сьогодні ми починаємо вивчати один із розділів математичного аналізу — диференціальне числення. Ми дізнаємось, що називають похідною функції, навчимось знаходити похідні функцій, а найголовніше — дізнаємось, як похідні функцій застосовують до розв’язування практичних задач.
Ньютон та Лейбніц вчені, яі стояли у витоків диференціального числення.
Пояснення нового матеріалу:
Задача про швидкість руху. Нехай матеріальна точка рухається нерівномірно вздовж деякої прямої (рис.8) і за час t проходить відстань S, що дорівнює відрізку ОМ. Відстань рухомої точки є деякою функцією часу:
.Треба знайти величину миттєвої швидкості руху точки М. Нехай з моменту t пройшов деякий час ∆t. За час ∆ t рухома точка перейде в положення М1 і пройде шлях, який позначимо через ∆S. Отже, за час t+∆t матеріальна точка пройде шлях S+∆S=S(t+∆t), тому
.
Середньою швидкістю vc руху точки за проміжок часу ∆t називають відношення приросту шляху до приросту часу: vc=
.
Зрозуміло, що чим менший проміжок ∆t часу після t пройшов, тим точніше середня швидкість відображає швидкість руху точки у даний момент часу (миттєву швидкість). Тому миттєвою швидкістю руху точки називають границю середньої швидкості за умови, що ∆t
0:v=
Пропонуємо самостійно розглянути задачі про силу струму, про густину неоднорідного стержня та інші.
Незважаючи на різний зміст розглянутих задач, всі вони приводять до знаходження границь одного і того самого виду – границі відношення приросту функції до приросту аргументу. Цю границю в математиці називають похідною функції.
Зробіть опорний конспект за посиланнямПояснення
Означення та похідна найпростіших функцій: підручник стор. 343-345.
Формування умінь, розв'яжи задачі:
№34.9
№34.16
№34.18
№34.19
№34.25
Порівняй свої розв'язки за Запис задач
Домашнє завдання: читати §34 (вивчити таблицю похідних), виконати №34.10(2), №34.17(1), №34.20 виконати до 24.04 12.00
Запитання з теми та по завданнях вияснимо на уроці 22.04 (середа) об 13.00 та 24.04 (п'ятниця) об 10.00
Підписатися на:
Коментарі (Atom)